Проектът 100х100 Пловдивчани на куратора Костадин Отонов , реализиран поетапно в галерия А+ в Пловдив достигна размери в които може да бъде представен цялостно. Първото такова представяне е в Художествена галерия Станислав Доспевски в Пазарджик.
Географската близост не е единствения фактор да изберем Пазаджик. Великолепното пространство на галерията дава възможност за разгръщане на колекцията. Така, че зрителят да добие представа за пъстротата в търсенията на няколко поколения пловдивски художници.
Форматът не е избран случайно. Той поставя в равни стартови условия всички участници и е предпоставка за осмисляне на посланието, закодирано в самото заглавие. Сто на Сто не е само 100х100 см, изразът предполага принадлежност, пълно отдаване, нещо като сертификат за истинност и сигурност. Освен всичко друго квадратът концентрира идеята на автора, „елиминирайки” периферното зрение и „пейзажното” виждане. Поради това дори пейзажите в колекцията подсъзнателлно действат концептуално и провокират вглеждане, вместо съзерцание. Квадратът в размер 100х100 см. е точно на границата между камерния и големия формат и дава възможност за чисто кавалетен , но и за монументален подход, както сами ще се убедите. Почетно място в залата заема творба на именития ни съгражданин Георги Божилов – Слона, притежание на галерията – домакин. Използван е същият формат, което приемаме за знаково.
В изложбата са преставени над 50 автори, всеки със своята индивидуалност, образност , творческо кредо. За да я представим в Пазарджик получихме подкрепа и разбиране от ХГ „Станислав Доспевски”, Община Пазаджик, колеги и просто съмишленици. Пътят до тук предполагаше известно плуване „срещу течението”, но резултатът си струваше удсилието.