Темата за смисъла на съществуването, не като философска фикция а като изпитание от ситуация, свързана с представата ни за края на живота, стои в основата на най-новото заглавие, което влезе в репетиционна зала на Драмата само преди ден.
Днес дойде и новината, че е стартирана дългоочакваната процедура за ремонта на Пловдивският театър
За успеха на „Няма ток за електрическия стол“ и с пожелание ремонтът да „върви по вода“, но без наводнения, пожари и други природни бедствия, вдигнаха наздравица с шампанско.
В пиесата, театрален дебют на писателя Сашо Секулов, в която ще участват двама от любимците на публиката – Красимир Доков и секссимволът от топ сериалите Калин Врачански. Режисьор е именитата Лилия Абаджиева, която нашумя изключително много с работа си по „Парижката Света Богородица“ в театър София, в която Врачански се превъплъщава в ролята на уродливия гърбушко Квазимодо, а сценографията е поверена на Васил Абаджиев.
„В този текст има голямо предизвикателство и тепърва трябва да открием как се прави „тук“ и „сега“, без това да е театър или игра, а безусловно съществуване. Престъплението и наказанието, вината и покаянието на екзекутора, също са сред темите, които са достатъчно предизвикателни“, казва Лили Абаджиева. „Интригата тук не е само играта и суетенето по сцената. В този текст всяка дума е действие и казването й е правене и съществуване“, разкрива предизвикателствата, които стоят пред творческия екип режисьорът.
Действието се развива в зала за екзекуции и пресъздава сложните взаимоотношения между палача и жертвата в последните минути. В ролята на екзекутора е Красимир Доков, а на жертвата – Калин Врачански. Те ще играят в една затворена барокамера със специални шумоизолирани стъкла, за да бъдат поставени в умишлена изолация, в която публиката ще може да ги вижда, а те нея не.
Любопитно е, че дълго време преди написването на текста, във въображението на Сашо Секулов, се разиграват сцени, в които участват двама души – единият завързан, а другият свободен, без той самият автор да разбира какво точно ги свързва. „Всичко това продължи до момента, в който не пожелах да разбера, дали единият не може да се измъкне само със силата на разума си и чрез силата на словото. И дали има такава Божия манипулативност в словото, която да му помогне да се отърве“, сподели Сашо Секулов. „Всъщност, харесвам театър, в който мълчанието е повече от думите и вярвам, че този театър е изключително актуален сега, когато зрителите имат изключително богата визуална култура. Може би, за това съм си позволил в текста да мима 8-9 вида мълчание. Формулирал съм ги по различен начин, защото винаги се мълчи по различен начин“, казва драматургът.
Премиерното представление ще бъде на 11 септември и ще е втората пловдивска премиера на Международния театрален фестивал “Сцена на кръстопът“.
Пожелаваме успех на новата пиеса и дано Драматичен театър – Пловдив скоро да отвори вратите на нова, модерна сцена, на която да се радват всички почитатели на Мелпомена.
На добър час!