„Руски мармалад. PostChekhov“ откри 21-та „Сцена на кръстопът“

0
677
Руски мармалад. PostChekhov

С премиерното представление на пиесата „Руски мармалад. PostChekhov“ беше открито 21-то издание на един от най-обичаните пловдивски фестивали „Сцена на кръстопът“. Сред гостите на фестивала бяха Христо Мутафчиев – председател на Съюза на артистите в България, много творци, дейци на изкуството и културата, медии, актьори, приятели и почитатели на театралното изкуство.

Пиесата, която е създадена по текст на Людмила Улицкая е реализирана от екипа на руския режисьор Владимир Гурфинкел – главен художествен ръководител на Пермския театър, носител на най-голямата театрална награда на Русия  през последните две години, който също присъстваше на премиерата и прекрасните актьори на Драматичен театър – Пловдив. Впечатляващата сценография и костюми са дело на Ирена Ярутис, музиката към спектакъла е на Виталий Истомин, хореографията е на Татяна Безменова, а художник на осветлението е Евгений Ганзбург. В пиесата участват любимците на пловдивската публика Стефан Попов, Венелин Методиев, Красимир Методиев, Добрин Досев, Анелия Ташева, Радина Думанян, Елена Кабасакалова, Елена Атанасова и колоритната млада дебютантка Милена Георгиева. Прекрасната Маргита Гошева, позната ни от едни от най-награждаваните в последните години филми „Урок“ и „Слава“ на режисьорския тандем Кристина Грозева и Петър Вълчанов,  направи силен старт на пловдивска сцена и вече е част  от екипа на Драматичен театър – Пловдив. 

„Руски мармалад“ на Людмила Улицкая е препратка към „Три сестри“ на Чехов и разказва историята на „руското неслучване“, което прави паралел и с рушащата се ценностна система и у нас. Обитателите на старинната вила сякаш са излезли от пиеса на Чехов и са се озовали сред руините на сегашното съвремие. Големият руски въпрос „Какво да се прави?“ , който в не по-малка степен вълнува и нас, се е трансформирал в смешно-тъжното „Има ли смисъл да правим каквото и да било?“. Посланието на пиесата бе въздействащо,  а играта на актьорите – на нужната висота и те заслужено получиха аплодисментите на публиката.

Режисьорът Владимир Гурфинкел сподели, че с реализацията на тази пиеса в Пловдив е натрупал безценен опит и се гордее с резултата. „Това е съвременно произведение за руския човек и начин на живот, което се радее с най-добрите образци на руската драматургия и по-специално с творбите на Чехов. Беше забавно да преведа Улицкая, която е носител на руската култура и да пренеса нейния поглед на пловдивска сцена. Това е една история, която надниква надълбоко вътре в човека и усеща неговите вътрешни вибрации, които не могат да бъдат скрити от думите. Това е нещо безценно и много интересно и се надявам, че сме успели да го постигнем“.

Сценографката Ирена Ярутис, директорът Кръстю Кръстев, режисьорът Владимир Гурфинкел и композиторът Виталий Истомин

Режисьорът не скри, че при разпределението на ролите се е получило изключително рядко попадение и всички актьори се превъплъщават чудесно в героите си. „Това се случва за първи път в моята практика. Няма да скрия, че съм изключително педантичен в това отношение и дори ми се е случвало да сменям актьори десетина дни преди премиерата, но пловдивските актьори са готови на всичко и максимално се стремят да реализират това, което е нужно“, каза Гурфинкел.  Той не пожали суперлативи за  Маргита Гошева  и я обяви за „голямо откритие“ – „Имаме актриса, която се явява изключителна аномалия, защото тя по много интересен начин възприема литературата и я изразява чрез чувствата и тялото си“.

Режисьорът похвали целия екип на Драматичен театър – Пловдив и каза „Ценността на този театър е в това, че тук всичко е правилно и комерса не стои преди изкуството. Този театър ще живее, защото има много творчески надежди и планове“.

След представлението екипът получи традиционната торта, която изключително артистично беше разрязана от режисьора  Владимир Гурфинкел.

Тази вечер, програмата на 21-я Международен фестивал „Сцена на кръстопът“ продължава с представленията „Последното изкушение“ на Народен театър „Иван Вазов“, режисьор Веселка Кунчева от 19 часа на Голяма сцена и „Момчето от последния чин“ на Драматичен театър Пловдив, под  режисурата на Крис Шарков от 19 часа на Камерната сцена.

 

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете вашият коментар!
Моля, въведете вашето име