Впечатляващ финал на Opera Open (галерия, видео)

0
507

Незабравимо преживяване, подарено от прекрасни изпълнители, завладяваща музика, впечатляваща сценография, пренесла древен Египет сред колоните на римския амфитеатър и стотиците трепкащи светлинки на свещите…Всичко това изпитаха снощи хилядите почитатели на оперното изкуство, които бяха изпълнили Античния театър, за да наблюдават спектакъла „Аида“, който закри лятното издание на фестивала Opera Оpen.

Представлението пожъна огромен успех и отново превърна Античния в Арена Ди Верона и то не само заради стотиците светлини на свещичките, които запалиха зрителите, но и заради звездното участие на оперната прима Ана Лукреция Гарсия. Гарсия е известна като една от малкото оперни прими, които имат необходимия диапазон, за да изпълняват и сопрановата партия на Аида и мецосопрановата на Амнерис. Пред пловдивската публика тя демонстрира изключително мощния си плътен глас и изпълни блестящо ролята на дъщерята на фараона, Амнерис, влюбена в Радамес, когото погубва заради силната си ревност.

Не по-малко впечатляващо и запомнящо се беше участието и на родните звезди –  солистката на Пловдивска опера Таня Иванова-възхитителна в ролята на етиопската принцеса Аида и на прекрасният тенор Ивайло Михайлов, чието изпълнение беше аплодирано на крака от близо 3000 зрители.

Аида – нежна и проникновенна, изпълнена и със силни чувства към любимия, но и с драматична  обреченост. Гордият Радамес -разкъсван от невъзможния избор между дълга, честа и бойната слава, и любовта си към пленената етиопска принцеса. Останалите централни роли също бяха изпълнени блестящо от Пламен Кумпиков, Александър Носиков и Нико Исаков.

За величественото въздействие на оперното представление, освен безупречното изпълнение на певците, допринесе и постановката на директора на Пловдивска опера доц. Нина Найденова, която макар че не бяга от класическия прочит, вмъква много модерни елементи, ефектно осветление и прекрасна хореография, дело на Алида Бонева.

Балетът на операта беше прекрасно допълнение и като свита на Жрицата, и с красивото изпълнение в Триумфалната сцена. В представлението се включиха и ученици от балетния клас на балерината Русалия Кирова, които бяха прекрасни със своя танц на малките негърчета.

Декорите на художника Борис Стойнов впечатлиха с изключително умелото съчетание на древната римска архитектура и пищността на египетския дворец. Костюмите на Цветанка Петкова-Стойнова, изработени от шифон и воал, множеството огърлици, нагръдници, диадеми и корони от злато и скъпоценни камъни и символи на властта, също допринесоха за внушителното усещане.

И тази година, пловдивската публика имаше удоволствието да приветства световно известния маестро Жан Ангелов, който пристигна в Пловдив, за да дирижира оперния спектакъл. Благодарение на него, през миналата година пловдивчани се насладиха на други световни оперни знаменитости като звездата на Арена ди Верона Хуи Хе, великият бас Паата Бурчуладзе и една от най-добрите вагнерови изпълнителки Елизабет Стрид.

Възгласите „браво“ и „прекрасни сте“, с които очарованата публика благодари за прекрасния спектакъл не секваха дълго време, сцената беше отрупана с букети и кошници цветя, а аплодисментите продължиха дълго. След представлението, изпълнителите и диригентът се срещнаха на по чаша вино и се снимаха със своите почитатели и приятели.

И макар, че великолепният спектакъл с право би могъл да се нарече „перла в короната“ на оперния сезон в Пловдив, между зрителите на Античния театър не се забелязваше присъствието на нито един представител на общината. Явно, че когато не се налага да се трупат дивиденти и да се прави PR с избирането на Пловдив за ЕСК, нито кметът, нито зам.-кметът се интересуват от случващото се в културния живот на града. И може би е риторичен въпросът, дали и кога, тези хора ще почувстват вътрешна необходимост да се докоснат до истински стойностното изкуство?

За щастие на меломаните, Opera Open  ще има и есенен сезон, който започва на 27 август с VIVA L’OPERA, VIVA LA MUSICA.  Спектакълът събира най-доброто от италианската оперна класика: „Набуко“, „Травиата“, „Риголето“, „Бохеми“, „Севилският бръснар“, „Любовен еликсир“. До края на септември, на сцената на Античния ще бъдат играни и любимите опери „Кармен“, „Кармина Бурана“, „Болеро“ и „Набуко“.

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете вашият коментар!
Моля, въведете вашето име